pronto.ee

Tomorrow will be cancelled due to lack of interest

Uus mängulehekülg: Push Space

Kes viimasel ajal mu blogi jälginud on, märkab, et kuidagi vähe olen kirjutama hakanud. Põhjus lihtne: ma tegelen hetkel uue arvuti- ja konsoolimängudega seotud saidiga, mille nimeks on Push Space. Hetkel on kogu see ettevõtmine äärmiselt beeta staadiumis, kuid kellel huvi on võib visata pilgu peale: www.pushspace.com

Paari sõnaga projektist. Kes mäletab, see mäletab, aga üks kõva 15 aastat tagasi tegime mina ja Kaspar .Exe mängunurka nimega Mänguru. .Exet pole enam ammu, aga sellele vaatamata küsitakse mult aeg-ajalt, kas ma midagi Mänguru raames edasi ei kavatse teha. Ma olen seda pikalt (aastaid) kaalunud, kuid eelmise aasta detsembrikuus otsustasin äkitselt ära, et miks mitte. Kuna Mänguru ise oli kolumn, siis leidsin, et parem ongi see nii jätta. Ilmne oli ka see, et vähemalt esialgu ei ole mõtet paberväljaande peale mõeldagi, sest see nõuaks minu jaoks liiga palju raha. Ehk teisisõnu kõik märgid viitasid potentsiaalse väljundina webiportaali. Vaja oli ka portaalile uut nime, milleks ma erinevate variantide hulgast lõpuks valisin välja “Push Space” (kes on vanu MSX-i Konami mänge mänginud, need tõenäoliselt teavad kust see nimi tuleb).

Esimese asjana on mul plaanis ohjeldamatult sisu toota. Et hetkel süsteemi enda peale mitte liigselt aega raisata otsustasin kasutada juba olemasolevat Serendipity blogimootorit. Hiljem kui ma saan osa kirjutamisvaevast kellelegi teisele edasi delegeerida hakkan ma töötama spetsiaalse mootori kallal, mis arvestab kõikide vajadustega. Plaanis on lisada hiljem veel allalaadimisosa patchide ja demode tarbeks, integreeritud foorum community jaoks, erinevad teenused (näiteks mänguserverid), internetipood ja palju muud.

Õigupoolest on taoliseid katseid varemgi tehtud, kuid ikka ja jälle on komistatud erinevate takistuste taha. Ma tooksin siin paar sellist ära, mis tavaliselt ürituse taseme allapoole igasugust arvestust viivad ja mida ma enda puhul loodan vältida.

1. Isiklikud eelistused.
Tüüpiline on see, et sisu kannatab autorite isiklike eelistuste käes — kõik mis meeldib on ülikõva ja kõik mis ei meeldi on täielik pask (vabandage väljendit). Nii need asjad päris ei käi — näiteks mulle ei meeldi absoluutselt spordi ja automängud, kuid ma tituleeri seepärast veel kuidagi. Enamgi veel, kuna ma ise neist kirjutada ei oska, siis oleks äärmiselt teretulnud sellealane kaastöö. Sama kehtib ka platvormide kohta — alati kipub mingi fännieffekt ühe või teise masina suunas varasematest katsetest läbi kumama. Kahtlemata on inimestel omad eelistused, kuid kirjutades tuleb püüda olla objektiivne.

2. Ühtne esitus.
Kui erinevad inimesed ühte projekti veavad, siis kipub väljund väga kirjuks minema. Sõnastused, juttude ülesehitused kipuvad väga kaootiliselt esitatud olema. Ma katsun seda vältida töötades välja stiiliraamatud, mis õpetab kuidas artiklit kirjutada, mida silmas pidada, mida vältida ja kuidas kogu lugu modelleerida. Ja kuniks kaastöötaja ei ole neid kriteeriume omandanud, siis õpetan teda, annan nõu või vajaduse korral kirjutan ise ümber. Selles mõttes saab asi olema lihtne, et ühe mehe sõna maksab ja kogu lugu — tundub ebaõiglane kuid pikas perspektiivis on see hädavajalik. Põhimõtteliselt on tegu tavalise toimetamisega ning selline lähenemine on üsna tavaline. Ja uute tegijate jaoks hariv.

3. Püsivus.
Oma blogi olen ma praeguseks pidanud juba päris mitu aastat .. seega sellega olen ma edukalt ennast juba tõestanud ning ei ole väga karta, et ma mingil hetkel ei viitsi ning asi soiku jääb. Tulevikus plaanin ma piisavalt kaasautoreid leida, et iga päev vähemalt 1-2 originaallugu, pluss peotäis uudistenupukesi tekiks. Varasemates ettevõtmistes on see tavaliselt kõva komistuskoht olnud.

4. Kogemused.
Ma olen erineval tasemel selle värgiga tegelenud ca 15 aastat. Ma ei usu, et kellelgi teisel oluliselt rohkem kogemusi oleks.

Lehekülje ametlik avamispäev pole veel paika pandud, kuid tõenäoliselt ei ole see enam mägede taga.

6 Comments

Post a comment